zaterdag 17 mei 2014

Reflectie 1-8 mei Kant en klaar

Eigen opdracht: Bericht van meneer van S gehad dat hij nogal wat samenhang miste in mijn portfolio. Hij ging het aan R laten lezen en me dan verder helpen.  Dus nog even uitstellen.

Gezamenlijke opdracht: We schieten goed op. Er zijn nu 4 websites gebouwd die we via twitter een beetje de lucht in proberen te krijgen. De mensen die ik ken hebben er leuk op gereageerd!  Verder ben ik bezig geweest met de eindenquĂȘte. En vandaag houd ik me bezig met de bronverwijzingen. Hoewel het lijkt alsof we weinig gedaan hebben heb ik het gevoel dat we bergen verzet hebben! Onze samenwerking blijf ik heel prettig vinden en ik merk dat we druk bezig zijn met ons ding, het contact is iets minder intensief. Maar dat is goed.

Marktdag 10 mei: Zaterdag is de marktdag er alweer en we zitten met de vraag, wat wordt er van ons verwacht? In antwoord op onze vraag kwam terug: dat horen jullie deze week nog. Maar het is nu woensdag en we hebben nog niks gehoord en het aantal werkbare dagen wordt al aardig minder. Ik zou het toch prettiger vinden als we minimaal een week voor de marktdag weten wat we moeten inleveren/presenteren die marktdag.

Goed opdracht in de bus: Ik doe niks met de eerste opdracht, kost te veel tijd en aangezien het geen extra tijd mag kosten… Maar een webtool kan en wil ik wel doen. Ik twijfel tussen 2 webtools
1.       Weebly, een zeer fijn en makkelijk programma om zelf een website te maken. Ik kan het weten ik heb er 4 mee gemaakt. Het is niet super ingewikkeld en wijst zich redelijk vanzelf
2.       Endnote web, Dit gebruik ik al een tijdje voor mijn portfolio’s van biologie. Een super handig gereedschap om je literatuur in op te slaan en vervolgens op de juiste APA norm te verwijzen in je document.
Omdat ik veel gebruik maak van Endnote ga ik hier een SWOT analyse van doen:
S: Sterkte
Al je literatuur op een overzichtelijke plek beschikbaar vanaf elke plek waar je bent. Wetenschappelijke literatuur kun je vaak compleet downloaden.
W: Zwakte
Soms is het zeer lastig te weten welke velden je moet invullen als je zelf een refrence moet aanmaken
O: Kansen
Eenmaal correct ingevuld kun je een referentie meerdere keren gebruiken en het programma zet het op de juiste APA manier in je document.

T: Als je niet juist verwijst, dus niet alles op de juiste manier invoert, dan krijg je verkeerde referenties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten