C7 Doorgroeicompetentie (Reflectie en ontwikkeling)

Het gaat er hierbij om dat de student:

  • Een professionele houding ontwikkelt (zelfbewust, gemotiveerd, reflectief en ontwikkelingsgericht)
  • Aangeeft welke vorderingen hij/zij gemaakt heeft en hoe hij/zij zich verder kan ontwikkelen
  • De eigen beroepsidentiteit op gefundeerde wijze onder woorden kan brengen,
Zodat hij/zij de eigen doorgroei ter hand kan en wil nemen.

Bijbehorende mogelijke gedragsindicatoren
De student heeft zelfsturend vermogen.
Dit is te zien doordat hij/zij:
  • Met argumenten kan onderbouwen in welke mate het leraarsberoep bij hem/haar past
  • In een POP een duidelijke lijn uitzet hoe hij/zij zich verder kan ontwikkelen en dat ook uitvoert
  • De verschillende beroepstaken inhoud geeft met zinvolle en uitdagende activiteiten
  • Zelf voldoende eigen initiatieven neemt, actief zoekt naar eigen omstandigheden
  • Zelfbewust optreedt
  • Zelfreflectie toepast en daarbij zichzelf bijstuurt en verbetert
  • De eigen ontwikkeling kritisch volgt, gemaakte vorderingen onderbouwt en zicht verder kan ontwikkelen
  • Gebruik maakt van de achterliggende theorie om zjin/haar handelen verder te ontwikkelen
  • De manier van werken zo nodig bijstelt op basis van ontvangen feedback

Geen opmerkingen:

Een reactie posten