vrijdag 5 december 2014

Afsluiten stage met Weebly

En dan is de tweedejaarsstage al klaar! Ik heb heel hard gewerkt aan het verslag maar het resultaat mag er dan ook wel zijn. Het is een mooi document geworden al zeg ik het zelf. Het laat volgens meneer E. duidlijk zien welke voortgang ik gemaakt heb het afgelopen half jaar en hoe ik gegroeid ben als docent. Dat vind ik natuurlijk mooi om te horen. Ook is het leuk om te horen dat hij me best als collega docent zou zien (want collega's zijn we al). Voor komend half jaar ga ik dus stage lopen bij mevrouw F, want bij meneer E. kan ik niks meer leren (zijn eigen woorden).

De laatste les voor de beoordeling was er een waarin ik WEEBLY ingezet heb. Vooraf hebben leerlingen een document gekregen (die ook op magister staat) waarin staat wat we gaan doen, in de les heb ik er uitleg over gegeven. Maar de les begon met een filmpje over een soatest door Najib Ahmali.

Hij is erg grappig en omdat ik zelf ooit op een plek gewerkt heb waar we deze testen wekelijks deden kon ik nog een klein beetje extra informatie geven.

De bedoeling van de Weebly is dat ze een website maken over een door ons toegewezen SOA. Daarin moet staan wat de SOA is, Hoe je er aan komt, Hoe je er af komt, belangrijker hoe je het niet krijgt en waar je naar toe moet voor hulp. Een van de criteria is dat de leerlingen niet mogen knippen en plakken en dat ze bronnen moeten vermelden.

Het is leuk om te horen dat ook de stagebegeleider van mijn eigen school vond dat ik ontzettend gegroeid was, dat ik eigenlijk al op master niveau functioneer. Maar het mooiste compliment vind ik zelf: Je staat voor de klas te stralen, je kunt zien dat je er plezier in hebt! Mooier kan toch niet?

Dit hoofdstuk heb ik dus nu afgesloten en kan verder met het volgende. Natuurlijk doe ik daar ook op deze pagina verslag van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten