C4 Organisatorisch competent

Het gaat er hierbij om dat de student:

  • De onderwijsactiviteiten in voldoende mate plant en organiseert
  • Sturing geeft en houvast biedt in wat en hoe leerlingen moeten leren
  • Leerlingen zorgvuldig, effectief en veilig met de verschillende leermiddelen leert omgan,
Zodat leerlingen voldoende structuur, maar ook ruimte wordt gegeven voor optimale leerprestaties

Bijbehorende mogelijke gedragsindicatoren
De student kan zorgen voor een overzichtelijk, ordelijk en taakgericht leerklimaat.
Dit is te zien doordat hij/zij:
  • Duidelijkheid aan leerlingen geeft t.a.v. de lesopzet, wat aan we doen, hoe en waarom
  • De les / onderwijsactiviteit voldoende structureert met een duidelijke opbouw
  • Voldoende overzicht heeft over de groep m.b.t. de activiteiten van leerlingen
  • Het inzetten van leermiddelen goed en zorgvuldig/ veilig voorbereidt en organiseert
  • De les/ onderwijsactiviteiten efficiĆ«nt organiseert
  • De nodige leerlingenadministratie tijdig en overzichtelijk bijhoudt
  • Kan improviseren, bijv. de opzet/ uitvoering kan aanpassen indien nodig
  • De zelfwerkzaamheid en het initiatief van leerlingen stimuleert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten