- Een professionele houding ontwikkelt (zelfbewust, gemotiveerd, reflectief en ontwikkelingsgericht)
- Aangeeft welke vorderingen hij/zij gemaakt heeft en hoe hij/zij zich verder kan ontwikkelen
- De eigen beroepsidentiteit op gefundeerde wijze onder woorden kan brengen,
Zodat hij/zij de eigen doorgroei ter hand kan en wil nemen.
Bijbehorende mogelijke gedragsindicatoren
De student heeft zelfsturend vermogen.
Dit is te zien doordat hij/zij:
- Met argumenten kan onderbouwen in welke mate het leraarsberoep bij hem/haar past
- In een POP een duidelijke lijn uitzet hoe hij/zij zich verder kan ontwikkelen en dat ook uitvoert
- De verschillende beroepstaken inhoud geeft met zinvolle en uitdagende activiteiten
- Zelf voldoende eigen initiatieven neemt, actief zoekt naar eigen omstandigheden
- Zelfbewust optreedt
- Zelfreflectie toepast en daarbij zichzelf bijstuurt en verbetert
- De eigen ontwikkeling kritisch volgt, gemaakte vorderingen onderbouwt en zicht verder kan ontwikkelen
- Gebruik maakt van de achterliggende theorie om zjin/haar handelen verder te ontwikkelen
- De manier van werken zo nodig bijstelt op basis van ontvangen feedback
Geen opmerkingen:
Een reactie posten